Hoe we nexxworks helpen efficiënter klanten onboarden

Hoe we nexxworks helpen efficiënter klanten onboarden

Hans De Smet
Geschreven door
Hans De Smet
Gepubliceerd op
11 december 2021

Nexxworks helpt bedrijven door hen een blik te bieden op wat hun Day After Tomorrow kan brengen. Dit doen ze door zowel te inspireren - door middel van sprekers - als te connecteren met andere bedrijven. Op dagdagelijkse basis wil dit zeggen dat ze programma's bouwen, fysiek & digitaal. Bekijk hier een introductiefilmpje.

Met hun drie missies (CX, OX en NXT) wil nexxworks thought leaders een platform bieden om binnen drie verschillende domeinen inspiratie en kennis op te doen en uit te wisselen, te netwerken en te groeien als organisatie.

Customer Experience

Weinig bedrijven die de customer experience zo'n warm hart toedragen als nexxworks. En toch botsten ook zij op de realiteit die het digitale SaaS-landschap momenteel is. Veel interessante, kostenefficiënte platformen om een breed scala aan problemen op te lossen, maar geen onderlinge communicatie of synergie. Geen allesomvattend systeem dat alle problemen half adresseert, maar ook geen integratie tussen tussen verschillende componenten die elk een heel doelgericht antwoord bieden op een business requirement.

Nexxworks koos Chargebee om gebruikers heel makkelijk en snel een lidmaatschap te laten bestellen en betalen. Voor hun networking en knowledge community kozen ze Hivebrite, dat heel specifiek gericht is op dit soort business communities. Waar de customer experience in tekort schoot, was in de integratie tussen de twee, want die was onbestaande.

Een prospect die volledig overtuigd was om deel te nemen aan één of meer missies kon simpelweg zijn kredietkaart bij de hand nemen en met een minimum aan UI-interacties zijn of haar lidmaatschap bestellen. Het probleem ontstond hierna: de betaling komt in de mailbox van een administratieve medewerker van nexxworks, die dan manueel een gebruiker aanmaakt in Hivebrite en een uitnodiging voor het platform verzendt naar de klant.

Connecting the dots

In het beste geval een kwestie van een goed halfuurtje bij een goed bewaakte mailbox, maar veel vaker ontvangt de klant pas na een paar uur of dagen zijn toegang tot het platform. In een wereld waar klanten direct resultaat willen, kan dit natuurlijk niet. Nexxworks schakelde Enshift in om een op maat gemaakte connectie te voorzien tussen de twee platformen.

Nexxworks gebruikte eerder al Zapier, een bekende integratieservice, om verschillende processen te automatiseren in onafhankelijke systemen. Chargebee voorziet een connector, maar Hivebrite niet. Enshift ontwikkelde in recordtijd een volledig op maat gemaakte connector.

Op die manier heeft nexxworks alle vrijheid om details te configureren in Zapier, zoals welke data waarop wordt gemapped of welke subscripties in Chargebee moeten behandeld worden en welke niet. Tegelijk gebeurt de heavy lifting in onze custom connector, waar achter de schermen een gebruiker wordt aangemaakt, een subscriptie wordt weggeschreven, clusters worden toegevoegd, etc. De eenvoudige interface van Zapier zorgt ervoor dat nexxworks in de toekomst zelf customisaties kan voorzien, terwijl de custom connector hoogst betrouwbaar en stabiel is.

Meer informatie over deze oplossing?

We bezorgen u graag een gepersonaliseerde demonstratie. Vraag hieronder volledig vrijblijvend meer informatie aan.